11 Ekim 2007 Perşembe

Sculpty Texture



Skulpty texture ile 1 prims başına düşen esneklik dahada artmakdadır. Renkler kullanılarak oluşturulan bu texture ile değişik building çalışmalarına imza atacağız.

build yaparken dikkatini çekmemiş olanlar için second life da bu textureyi nerede kulalanacağını kısaca gösterim.
inventory deki sculpty textureleri deniyerek ne yapmaya ugraştığımız hakkında ön fikir edine bilirsiniz.

Bu textureyi kısaca tanıtdıkdan sonra bunları kendi araştırmalarım sonucunda Wings 3D (bu yazıyı yazarken en üst sürüm olan wings3d 0,98,36'yı kullandım. Diger alt sürümlerde export ederken bende sorunlar çıktı) ve Sculpty paint programları ile düzenlemeyi başarabildim. Bu programları bu yazıdaki ilğili bağlantıya tıklayarak indire bilirsiniz.





Sculpty Paint

Sculpty texture düzenlemek için bu basit araç sculptypaint programını kullanarak yapabilirsiniz. kullanımı çok zor degil ama çokda esnek bir program degil gibi geldi bana. Tabi yapacaklarımız hayal gücümüzle sınırlı olduğu için buna daha başlagıç seviyesinde de karar vermek yanlış olur.


sculptypaint'le yapdığım deneme videom. Tam istediğim sonucu alamadım ama üstünde biraz çalışırsak belki düzgün sonuç verebilir bu program.




Wings3d
Wings3d'yi yukarıda verdigim linkden ücretzis olarak indirip kullanabilirsiz. Yanlız dikkat etmeniz gereken wings3d yi indirip kurdukdan sonra second life pluging'ide export edebilmek için bu pragrama install etmeniz gerekiyor. Google'da aratarak bu blugine ulaşabilirsiniz.
Yandaki resimde gözüken menüden pluging'in bulunduğu yeri gösterin, eğer uygun pluging' se export menüsünde second life sculpty seçeği menüye eklenecekdir.







Çalışma ekranında mause'un sağ tuşuna basıp yandaki menüden hangi objeyle çalışmak istiyorsak onu seçiyoruz.











Burada en çok dikkat etmemiz gereken yere geldik. Oluşturacağımız objelerin texture boyutlarını burada belirleyeceğiz. Bu menüde istediğimiz boyutlarda objeler oluşturup, export ederkende saçı başı yoluyoruz :)) Saçlarımızın sağligı için belirledigimiz boyutlar standart olmalıki texture boyutlarıda stabil çıksın. Aşağdaki boyutları bir yere not edip bunlara göre çalışırsanız texturelerimizi export ederken sorunla karşılaşmamış oluruz.
8 sections ve 7 slices
16 sections ve 15 slices
32 sections ve 31 slices
64 sections ve 63 slices

Hiç yorum yok: